Sidor

tisdag 19 april 2011

Undrar hur vardagen...

...sett ut om jag inte tagit steget förra sommaren mot en ny livsstil? Det lär jag aldrig få veta men jag har en känsla av att det var helt rätt steg att ta. Var på möte på Itrim idag och det var där det startade efter sommarsemestern förra året. Tänk vad mycket som ändå hänt sedan dess. Det är jättekul att titta mina egna bloggposter från i höstas och se hur tankarna var då. Ska ta och samla ihop lite av det jag skrev och upplevde då och uppdatera sidan med reflektioner snart. Mötet på Itrim var som vanligt bra och invägningen visar på samma vikt som i november men andelen fett 17% nu jämfört med 18,5 i november vilket jag känner är positivt. För att inte tala om hur den var när jag klev in på Itrim första gången. 26,2% visade Tanitavågen då. Det är bara så himla skönt att ha tagit bort onödigt, ohälsosamt överflödsfett! Känns också som det har gått i lagom takt så att jag samtidigt fått möjlighet att i ett bra tempo börja bygga upp min fysiska förmåga både flåsmässigt och styrkemässigt. Att jag nu väljer att skruva upp nivån till att börja med Nordic Military Training känns helt rätt men samtidigt väldigt utmanande. Om det är bra eller dåligt det kan jag inte veta utan "måste vänta och se" som blivit ett av mina favorituttryck sedan jag var och lyssnade på Pasi Salonen :). Jag utgår dock från att det är bra trots den oerhörda träningsvärk det orsakade mig i lördags...kan bara betyda att jag har mer att ge och det är bara kroppen som måste vänja sig och anpassa sig till min vilja.

Efter två träningsfria dagar (om jag bortser från cykling drygt en mil måndag och tisdag) så är det dags för en liten runda i morgon och jag hoppas jag får soluppgången som löpkamrat ;). Om det är bra eller dåligt...kanske jag aldrig får svar på men just nu känns det riktigt bra.

Önskar alla en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar