Sidor

måndag 19 januari 2015

Pallade inte mer så jag...

...knallade iväg till Naprapat-André i Sjöstaden idag för att försöka få någon form av dom och förhoppningsvis lite hjälp med mitt ömma ben/knä. Efter noggrann genomgång av rygg, ben och fötter kom det..."du kan vara lugn det är inget fel på knäna - menisk och korsband ser hur fina ut som helst". Jag blev vansinnigt glad och lättad av dessa ord och när jag fick reda på vad det var tyckte jag det kändes helt ok. Det verkar vara en inflammation av en slemsäck som gäckar mig och min löpning :). Detta var precis vad coach Roger hade sagt men jag är nog glad att det var André som behandlade mig och inte coachen ;). -Har du något emot nålar sa André. -Nej det tror jag inte sa jag utan se bara till att få ordning på eländet tack! Sen åkte det fram akupunkturnålar, kavlar, hårda nypor och så satte han igång. Skulle nog ha haft en träpinne att bita i emellanåt  när jag bet ihop av den minst sagt omilda behandlingen. Det knakade och knäppte både här och där och låren kavlades på både fram- och baksida så tårarna rann. Fick sedan med mig några rehabövningar som jag skulle kombinera/värma upp med innan korta joggpass till att börja med. Utan att ha tränat så kan jag säga att jag har duktig träningsvärk som nu kommer smygande på mig men det bästa av allt är att jag redan känner mig bättre i knätrakten :)

Nu kör vi! (igen...)

Ha en fin måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar