Sidor

söndag 9 februari 2014

Jaha ja det blev en bra helg...

...med tid både för hem, familj och träning. Direkt när jag kom hem från jobbet i fredags var det bara att hoppa i målarbrallorna och färdigställa det målningsarbete jag startade i torsdagskväll. Blev riktigt bra om jag får säga det själv :). Lördagen bjöd på ett lugnt fint pass på 7km och sedan iväg och träffades Malins kusin med familj. Där fick jag hör och häpna agera frisör!! Det är ju Malin som har den formella utbildningen där och brukar klippa äldsta sonen i familjen men nu ville han att jag skulle göra det :-0. Med lite darrning på handen så vara det alltså bara att sätta igång och även det blev riktigt bra (om jag får säga det själv...). Malin blev dock inte arbetslös för det då även jag passade på att sätta mig i "frisörstolen". I morse var det då dags för långpass och det var ju tur att Åke ville med trots att han sprang 37km igår :-0! Det var verkligen ruggigt väder att sticka ut i och 14km skulle avverkas. De första kilometrarna i regnet var rätt tröga men när vi passerat Farsta så kändes det bättre och vi började jobba oss hemåt med klafsande fötter. På något sätt lyckades jag tänka lite fel med sträckningen så det blev nästan två bonuskilometer. Ja även om vädret inte var exakt det mysigaste jag sprungit i så hade vi som vanligt riktigt trevligt på rundan som gick i ett behagligt snacktempo (5:57). Vid lunchtid fattade sedan jag och döttrarna ett hastigt beslut om att sticka till badhuset och lattja lite. Blev tre timmar där och vi hade riktigt roligt. Passade på att ta det årliga simborgarmärket med dem och de är nu riktiga fiskar i vattnet. Simmade även lite på egen hand i snabbanan och skrapade väl totalt ihop ca 1000m. Kände mig både stark och smidig i vattnet :). Känner nu att John Blund är på ingång så det är väl bara att krypa till kojs laddad för en ny utmanande vecka.

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar