Sidor

torsdag 1 augusti 2013

Rivstart med träning...

...på första arbetsveckan. Inte för att jag direkt legat i träda under semestern men jag känner att det är viktigt med rutiner nu när arbetet drar igång och mina mål för träningen blir betydligt tuffare. Det är nu det börjar på allvar. Förberedelser för att jag ska kunna genomföra en Ironman under 2014 kräver lite nytt tänk på träningsfronten. Många timmar ska läggas på träning det kommande året men dygnet har ju som bekant begränsat av den varan. Ska försöka hitta ett bra sätt att utnyttja vägen till och från jobbet för att bli lite effektiv i träningen. Att cykla till jobbet som jag tidigare gjort ger mindre och mindre och för att få ut något av att cykla till och från jobbet behöver jag börja köra omvägar eftersom sträckan är väl kort. Löpning verkar däremot kunna bli ett alternativ som jag kan börja nyttja framöver. Behöver då inte göra allt för stora omvägar för att få till skapliga pass. Har testat tre dagar denna vecka och det känns förvånansvärt bra :). Idag kanske det blev väl häftigt då jag startade med 7,5km till jobbet och 5,5km hem och när jag kom hem klämde jag i med ytterligare 7km med frun som var på väg ut på en runda. Blir därmed löpfritt i morgon och jag tar nog MTB:n och passar på att köra lite backträning i Hammarbybacken på vägen till jobbet. Det är ju trots allt fredag i morgon och då är det just Hammarbybacken som står på agendan :).

Överraskade mig själv idag genom att gå med i en Triathlonklubb :-0! Valet föll på SPIF Triathlon och det ska bli mycket spännande att se vad det kommer att innebära :). Känner att det kan vara intressant att prova något nytt och vidga vyerna ytterligare i idrottens värld ;).

Ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar