Sidor

torsdag 7 juli 2011

I morgon fredag är det...

...då dags för min tredje del i Klassikerhalvan och den sker i Vansbro iklädd plagg enligt bilden nedan...



Alltså simning som står på schemat. Har lite blandade känslor till denna övning. Träning inför detta har varit obefintlig och känns mest som något som bara måste göras snarare än den spänning jag känt inför HalvVasan och HalvVättern. Kanske är det så att det blir den del som jag kanske tycker är roligast. Inte vet jag...men om ett dygn är jag nog mer medveten om hur det är ;).

Jag har ju det senaste året gjort en ganska hygglig resa vad beträffar att skämma bort mig med kostomläggning och fysisk träning. Det har varit en spännande resa och när jag i höstas bestämde mig för att genomföra Klassikerhalvan hade jag inte så stor aning om vad jag gav mig in på. Så här halvvägs så känns det som valet att göra den halva varianten var helt rätt. Jag får ganska ofta frågan varför jag inte kör den fulla klassikern när jag ändå är i så bra form. Mitt svar blir då att målet för 2011 är just Klassikerhalvan och en del andra lopp och att jag vill hålla mig till det uppsatta målet. Måste återigen understryka att jag för bara ca ett halvår sedan lyckades springa 5k utan att det kändes besvärligt. 2011 och de uppsatta målen hjälper mig verkligen på vägen att förbättra min fysik och samtidigt känna att det är riktigt roligt :). 2012 är dock ett nytt år med nya mål och då blir det Klassikern som är ett av målen :)!

Är nu hemma efter två riktigt trevliga dagar på Kolmården med familjen och bekanta. Kan varmt rekommendera Vildmarkshotellet och att ta sig tiden med två dagar på djurparken för att få känslan av att hinna med allt. Rejäl kolhydratladdning har det även blivit inför simningen i morgon ;).

Så här fina var mina tjejer idag





Ha en skön torsdagskväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar