Sidor

lördag 2 juli 2011

Retades lite med kroppen...

...på löprundan idag eftersom den retades med mig ;)!

Gav mig ut på en vanlig milrunda trodde jag men efter ca 6k började kroppen trixa och skicka signaler om att det inte var särskilt roligt. Tog då till lite list för att skoja till det lite och det funkade riktigt bra och det vände och blev en riktigt bra runda på drygt milen. Istället för att bara kuta på så bestämde jag mig för att inte bara springa i den vanliga komfortzonen på dryga 160 bpm i puls. Jag drog ner på tempo tills jag nådde 150 bpm och när jag nådde dit så ökade jag upp till dryga 160 igen för att då direkt lunka på tills jag nådde 150. Så där fortsatte jag resten av rundan och det vart riktigt kul och vips så var jag hemma igen och milen avklarad på ca 57 min. Kommer definitivt att testa denna form av intervaller fler gånger då det definitivt gav lite färgfilm :).

Ha en skön lördagskväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar