Sidor

tisdag 29 januari 2013

Äntligen ska det bli dags...

...för att göra ett test av var min fysiska hälsa befinner sig. Coach Roger frågade om det inte var dags snart att jag på riktigt testade och mätte upp min maxpuls, tröskelnivåer, syreupptagningsförmåga etc. för att bli mer träffsäker i mitt träningsupplägg. Det var knuffen jag behövde och jag hoppas vi redan i morgon kan boka en tid och sticka ut till Sport Support Center på Djurgården och få det avklarat så snart det går :).

Idag blev det en helt träningsfri dag. Var riktigt seg i benen i morse efter söndagens löpning och gårdagens 90-minuterspass på cykeltrainern. (Kollade en extra gång i kalendern om det inte var idag jag skulle på benmassage hos NaprapatMarcus men det var inte förrän nästa tisdag...). Jag är riktigt nöjd med cykelpasset igår. Målet med 90 i kadens höll och det var precis vad Garminklockan visade när jag på darrande ben klev av cykeln :). Sänkte motståndet något på bekostnad av lite långsammare tempo men vinsten var orken att faktiskt trampa på i 90 minuter utan avbrott.


Efter passet mosade jag i mig tre Wasa sport med leverpastej och ett ägg och sedan somnade jag rätt lättvaggat vill jag lova :). Känner att jag även ikväll kommer vara lättsövd det lutar åt sängläge om inte alltför lång stund. I morgon vankas det löpintervaller och det vore trevligt med uppehållsväder. Om inte kör jag nog passet på gymmets löpband istället bekväm av mig som jag är ;).

Ha en skön tisdagskväll!

Ps. Kunde idag inte låta bli att anmäla mig till Premiärmilen på Djurgården den 24:e mars. Går ju inte att vara sämre än "Löpar-Åke" ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar