Sidor

torsdag 10 januari 2013

Fick till ett riktigt...

...trevligt distanspass ikväll! Startade vid Nytorpsskolan och sprang mot Skanstull via Hammarbybacken, Sickla och sedan över Danvikstullsbron sedan ner längs Hammarbykanalen och över Skanstullsbron. Jättefin vy att springa längs vattnet och se ett upplyst Hanmarby Sjöstad. Skulle ha tagit mig tid att stanna och ta en bild...Nåväl jag sprang vidare en bit in i Sjöstaden och vek sedan av mot Globen och sedan genom Slakthusområdet för att sedan lägga kurs mot Nytorpsskolan där yngsta dottern tränade truppgymnastik. Stannade klockan på 1:15:04 och sträckan 12.16k. Det tar sig vill jag lova och jag hade nog kunnat fortsatt en bit till :). 90-minuterspassen kommer snart att vara ett faktum en gång i veckan och det känns riktigt bra! Något som kändes mindre bra var de vita fingrar jag fick efter passet. Trots bara två minusgrader så började jag frysa ganska ordentligt efter passet och skulle naturligtvis haft med mig torrt ombyte eftersom jag inte landade hemma direkt efter rundan...


Efter ett varmt bad fick jag iaf tillbaka både känsel och rätt färg på fingrarna ;).

Ha en skön natt mot fredagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar