Sidor

söndag 13 januari 2013

Lite magiskt är det...

...allt att sticka ut i längdspåret i ottan och idag var det galet fina spår vilket inte gjorde det sämre. Vaknade till och med innan väckarklockan idag och var därför på plats i Ågesta klockan 07:00. Fortfarande helt mörkt ute så jag valde elljusspårets 6:a då jag inte hade någon pannlampa med mig. Kallt var det också, -15 visade termometern när jag parkerade bilen. Jag har aldrig varit med om sådana kanonspår som de som jag stoppade skidorna i och stakade iväg. Det var helt enormt, riktiga räls verkligen. Stenhårda isspår som var duktigt snabba. Jag var uppe i 34km/timmen som snabbast och det kändes vill jag lova.


Hade inte varit särskilt roligt att stå på öronen i den hastigheten på det hårda underlaget :-0! Vallamässigt var jag helt borta idag och hade inget fäste alls att tala om så det blev mycket stakning. Har en hel del att lära inom vallakonsten och efter att ha kollat lite forum idag så förstår jag att jag skulle haft Swix KR30 som är ett skar- och isklister i botten. Hur som helst är jag jätteglad att jag kom ut idag och fick lite revansch på gårdagens runda som inte var den bästa skidupplevelsen i år ;). Hoppas verkligen att det blir möjligt att sticka ut någon kväll i veckan och få samma härliga underlag :)!

Ha en skön söndagskväll!

Ps. 49 dagar kvar till Vasaloppet...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar