Sidor

torsdag 31 januari 2013

Bara att göra bokslut...

...för denna månad på träningsfronten (inkl transportcykling) och då blir det:

8 mil löpning
9,2 mil cykling trainer
14 mil cykling transport
5,2 mil längdskidåkning

Helt ok känns det tycker jag och att det sedan innebär att jag bränt drygt 15 500 kcal på köpet är ju intressant och förklarar mina gigantiska lunchportioner ;).

Sista passet för månaden skulle ha blivit distans löpning (min 75 minuter) men det körde ihop sig lite. Var så uppe i varv när jag stack från jobbet så jag tänkte strunta i träningen helt och fortsätta jobba istället. Sansade mig dock och drog på mig löpargrejerna och fick en riktigt skön runda på 45 min. Eftersom det blev lite kortare ökade jag tempot istället och siktade in mig på en lite kuperad runda och det är det ju onekligen i området Björkhagen/Hammarbyhöjden. 2 av de 8 km gick faktiskt i 5.12-tempo och det kändes hur bra som helst :). Rundan slutade på ett snitt på 5.35-tempo och då klämde jag in en liten "naturpaus" också ;).

Ha en skön torsdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar