Sidor

söndag 20 januari 2013

Det senaste dygnet...

...har svischat förbi i snälltågsfart och har bl.a. innehållit 10 timmars sömn, 63 min löpning och 11,5 km familjeskidåkning :).

Att sova tio timmar kan ta knäcken på mig känner jag...det tog nog 5km löpning innan jag började vakna till ordentligt. Passade på att klämma in ett pass när yngsta dottern tränade fotboll på förmiddagen vilket var helt rätt med det fantastiska väder vi bjöds på här idag. Strålande sol och -4 grader och hyggligt med snö :)! Hittade på en helt ny runda och jag hade 80 min på mig. Med utgångspunkt från Sjöängsskolan sprang jag förbi Mässan vidare genom Älvsjö bort mot Västberga och parallellt med och under Essingeleden och vek sedan ner förbi Årstaberg. Framme vid Årstafältet började tre små gläfsiga men ursöta hundar att springa efter mig så jag stannade till och hälsade på dem :). Drog sedan vidare över fältet och njöt av solen som nu låg rätt i mitt ansikte. Noterade en hel del skidåkare på fältet i spår som såg rätt fina ut. Kutade sedan över Östbergahöjden och tillbaka till Sjöängsskolan där jag pustade i solen några minuter innan det var dags att hämta Alice. Nu helt vaken även om det kanske inte ser ut så ;).


Efter lunch stack hela familjen ut till Ågesta för att känna på spåren lite. Det blev en riktigt härlig eftermiddag. Solen fortsatte att flöda utan att göra spåren mjuka och de var hur fina som helst.


Här är Alice som just hittat en fin rytm i åkningen :).


Barnen imponerade stort och när vi hade åkt golfbanans spår som är drygt 8km så ville äldsta dottern fortsätta en bit till för att få till sin första mil i ett sträck :-0! Vi tog oss mot elljusspåret som precis tändes upp eftersom det började skymma och vi körde 3,3 km spåret. Snacka om en stolt och nöjd tjej när jag meddelade att hon nu kört sin första mil :)!


Rundan slutade på 11,5 km och vi tog oss till bilen och resten av familjen och njöt av varm choklad och några tunnbrödsmackor innan vi körde hemåt.

Nu är klockan så mycket så det hinns inte med en 10-timmarsömn igen även om det vore välbehövligt och skönt ;).

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar