Sidor

söndag 6 januari 2013

Bara att ta tjuren...

...vid hornen tänkte jag i går kväll och ställde klockan på 7 till idag för att vrida tillbaka dygnet något. Vardagen knackar på dörren i morgon och en lång julledighet är till ända (nåja det blev ett par dagars jourarbete förra veckan men ändå...). Hur som helst klev jag upp när klockradion drog igång och det var jätteskönt att jag förberett löpargrejerna redan igår kväll. Viktigt att ta bort så många hinder som möjligt för att inte ha något att skylla på för att inte komma ut på en morgonrunda. Pulsklockan laddad och alla kläder framlagda. Inte så kul att börja leta efter alla prylar när man är yrvaken. Extra kul däremot var att få dra på mig födelsedagsbrallorna för en invigningsrunda. Ett par 2XU Thermal Compression.


Vet inte hur stor nytta och skillnad kompressionsfunktionen gör men har svårt att tro att det skadar i alla fall ;). Nytta och skillnad var det i alla fall med termofunktionen. En härlig flossad insida som gjorde att jag kunde skippa underställsbyxorna trots några friska minusgrader på morgonen. Viktigast av allt ändå kanske är att jag tycker de är assnygga och har suktat efter ett par rätt länge nu och nu är de mina :)! Det blev en härlig runda på 8,5 km i makligt 6-tempo i snitt, mörkt när jag stack iväg och ljust när jag kom hem igen.

Vardagen är som sagt här igen och nu ska den närmaste tidens träningsschema sättas. Jag ska försöka få till ett par morgonlöpningar i veckan eftersom det ger en riktigt schysst start på dagen med alla härliga kemikalier som frigörs i kroppen :).

Ha en skön söndag!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar