Sidor

måndag 14 januari 2013

Ett styrkepass som blev...

...ett löppass! Skulle köra ett lunchpass på gymmet idag och klev upp på löpbandet för att köra 10 min uppvärmning i ett trevligt 6-tempo. Under uppvärmningen kändes det så himla bra på bandet så jag fortsatte och ökade på till 5.30-tempo och fick för mig att testa några intervaller. Var liksom lätt i benen och flåset kändes kanon så jag ökade tempot och döm om min förvåning när jag gjort den första intervallen i 4.20-tempo och ville ha mer :-0! Körde två till i samma tempo innan det var dags att varva ner för att gå tillbaka till kontoret.


Riktigt nöjd med min prestation måste jag säga och det var lite som att få ett kvitto på att den senaste tidens träning börjar ge resultat som märks av :). I morgon blir det cykling i ottan på trainern. Inte fullt så tilltalande som att ge sig ut i skidspåret och se dagen gry men vad gör jag inte för att komma framåt ;).

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar