Sidor

torsdag 17 januari 2013

Vad händer med tiden...

...jag fattar knappt någonting men i morgon kan vi göra bokslut på ännu en vecka som känns som den knappt börjat. Tänkte först inte göra något inlägg idag men efter påtryckningar och en härlig kväll i spåret känner jag mig ändå manad att få ner några rader :).

Denna korta (upplevda) vecka fick en härlig start i måndags med att pass på löpbandet som kändes så himla bra. Sen måste jag säga att några av svängarna med cykel till och från jobbet har varit som mer eller mindre träningspass i den massiva snön som dök ner helt plötsligt :). Har ett prydligt blåmärke på vänster knä efter att jag räddade upp en vurpa på cykeln i förrgår och mosade knät i styrstammen...men ramlade gjorde jag inte i alla fall :)! Hur som helst har nog veckans höjdpunkt träningsmässigt varit löpturen till jobbet igår. Tänk vilken ynnest att dels ha så nära till jobbet och att ha skaffat mig förutsättningar för att fysiskt faktiskt kunna transportera mig dit springandes och efter det utföra arbetsuppgifter. Detta hade inte varit möjligt för 2,5 år sedan. Då hade jag nog snarare dragit på mig en sjukskrivning av 6km löpning... :-0.

Nu ligger jag i alla fall utsträckt på soffan och njuter efter en härlig skidkväll på Ågesta. Skrapade ihop en mil teknikträning tillsammans med Dave i de fina spåren på elljusspåret. Nåja de var ju inte direkt som de räls jag bjöds på i söndags morse men riktigt schyssta var de i alla fall. Kändes bra att i lugnt tempo ta mig fram och försöka tänka på det vi gick igenom på skidläger i Orsa andra helgen i december. Hoppas på några mil i helgen också om vädrets makter tillåter. Nu är det dags för välbehövliga sömntimmar innan det är dags att dra mig löpargrejerna och transportera mig till en sista arbetsdag på den här veckan.

Ha en skön natt mot fredagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar