Sidor

tisdag 18 oktober 2011

Spännande söndag...

...och träningsfri måndag. Allt i sin ordning :).

Söndagen innehöll ett träningsmoment som var helt nytt för mig. Har länge gått och sneglat på Malins rullskidor som legat i många år i garaget med "fel" bindningar på för att passa mina pjäxor. Men i söndags gjorde jag slag i saken och köpte mig ett par bindningar och gjorde rullskidorna till mina :-). Testade bara en liten runda på 40 min och det var rent ut sagt skitroligt! Såg nog ut som Bambi på hal is i vissa lägen och i en nedförsbacke valde jag att ta av mig skidorna och gå ner...


Detta var också en grej det inte var sista gången jag gjorde. Inte nog med att jag testade rullskidor så ropade grannen på mig som visste att jag var på jakt efter en trainer för att kunna köra racern på i vinter. Han hade grävt fram sin trainer ur garaget och erbjöd sig att låna ut den till mig och jag var inte sen att tacka ja :). Monterade ekipaget igår men höll mig till idag med att testa och det funkade riktigt schysst - tack Pelle, vintern är räddad :)!

Lite extra träningssporre är det genom jobbet nu där vi är med i en stegräkningsutmaning. Det fina med denna är att det som inte är steg t.ex. Cykling räknas om till steg :). Kom idag upp i dryga 20 000 steg i och med det.

Börjar nu bli dags att dra mig tillbaka och ladda för en ny dag.

Ha en skön tisdagskväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar