Sidor

måndag 22 juni 2015

Det var minsann inte...

...inte igår jag skrev några rader här på bloggen. Har inte lagt av men det blir så gärna en del instagrammande istället. Kollade just lite statistik och kunde glatt se att jag med en hel vecka tillgodo redan passerat juni 2014 i löpdistans. Det som blivit lidande är tyvärr cyklandet. Min 10-milare på midsommarafton blev helt enkelt inte av. Jag gjorde ett klenbryt på grund av vädret. Även om jag gjort hemska cyklingar på 10 mil tidigare i regn, hagel och blåst så ville jag inte sabba resten av midsommarafton med att vara frusen och som en urvriden trasa. Kan säga att det var lite velande fram och tillbaka när jag kl 06:00 var uppe och gjorde en bedömning av vädret innan jag kröp ner mellan lakanen igen :-0 Packade istället med mig löpargrejer när vi på förmiddagen tog bilen till Strängnäs för att fira midsommar. Vädret var över förväntan och inget regn på hela helgen förutom när jag på midsommardagen drog på mig löpargrejerna och skulle sticka ut på en runda. Då minsann öppnade sig himlen och duschade på ordentligt på mig och svågern som även han var med på rundan. Kände lite lätt blandning av olust pga regnet men samtidigt vällust av ett lite högre tempo som satte fart på lyckokemikalierna i kroppen. Riktigt glad var jag när jag stannade klockan på under 30 min på 6k. Hann bara sätta mig ned på altanen så avtog regnet och solen tittade fram.


En snabb dusch och sedan fiske med tjejerna mina :)


Blev en riktigt bra midsommar med nära och kära :)

På lördag är det dags igen för Vansbro Triathlon som är halv Ironmandistans och i år har jag inte enbart fått med mig familjen som hejarklack utan även Åke hänger med för att tävla. Ser nu fram mot helgens batalj som bara inte kan bli sämre än förra årets då vädret var rent bedrövligt förra året

Ha en skön kväll och hoppas Gustaf S fick ett härligt asfaltstugg :)!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Då ses vi på lördag då! Hoppas på sol i år.... :)

    SvaraRadera
  2. Kul att vi ses och som sagt i år hoppas vi på lite roligare väder :)

    SvaraRadera