Sidor

måndag 30 november 2015

En helt vanlig dag...

...där jag höll på att vika ner mig pga lite busväder!

Det var så nära, så rysligt nära att jag skulle ta ett bekvämare färdmedel än benen till jobbet idag. Det var kallt, det var blött och det blåste. Men jag har en lättviktsregnjacka, grova löpardojor och framförallt så har jag bestämt mig! Ingenting ska få stoppa mig från att ta mig till en något bättre form än den jag just nu har.

Det går fort utför när det väl börjat. Jag menar då det här med vad jag stoppar i mig för energi. Och med utför menar jag sådant som jag inte mår särskilt bra av långsiktigt. Visst kan det tyckas överdrivet att sluta med chips, jordnötter, läsk, knäckemackor i lååånga rader innan middagen men är jag nu som jag är dvs. inte en måttlighetsmänniska så blir det att välja mellan på- eller avknappen. I går slog jag på knappen för att äta bättre samtidigt som jag slog på knappen för att träna mer regelbundet. För mig går de här två beteendena hand i hand. När jag konsumerar livsmedel som jag mår bra av så blir det roligare att träna och när jag tränar regelbundet så blir det per automatik att jag äter bättre (dvs. vad jag anser vara bättre).

Känner verkligen idag i kroppen att det jag byggt upp med träningen är till en viss del färskvara. Jag har en helt galen träningsvärk i benen efter gårdagens lite kuperade joggingrunda och dagens transportlöpning till jobbet. Det som under perioder av regelbunden träning är "vardagsmat" känns nu helt crazy.

Eftersom jag tryckt av knappen för vissa energikällor så tar det ett tag nu innan jag besöker såna här ställen igen:


Men det ska även bli lite mer av det här:


Ha en fin måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar