Sidor

lördag 3 januari 2015

Dags för lite tillbakablick...

...på träningsåret 2014 (och kika lite på vad som är inplanerat 2015) :)

-Löpning 118 mil
-Cykling  219 mil
-Simning. 2,4 mil (pinsamt lite)

Ja det blev en del och även om jag inte är mycket för nyårslöften så kan jag väl fortsätta med det jag haft de senaste åren - nämligen att inte sluta livsstilsomställningsresan ;) 2014 innehöll lite mer löpning än året innan och cyklingen var ca en Vätternrunda mindre än 2013. Även om simningen var blygsam med bara 2,4 mil så var det mer än 2013 års insats. Det var dock först i år som jag kände mig bekväm med att simma i öppet vatten och jag ser faktiskt fram mot våren då simningen ska få starta lite tidigare än vad den gjorde 2014.

I pipeline för 2015 ligger då inplanerat:

Maj - Stockholm Marathon
Juni - Vansbro Triathlon (Halv Ironman)
Augusti - Ironman Köpenhamn

Första året sedan jag började träna som jag inte har något inplanerat i Vasaloppsveckan och det känns lite konstigt men samtidigt helt okej med tanke på den milda vinter vi har. Det kommer bli fortsatt fokus på löpningen samt att jag kommer köra mer styrka i form av PowerFit med Hammarbygymnasterna :) Idag har jag äntligen fått cykeln i trainern så några timmar i den ska det väl hinna bli innan våren kommer. Ännu inte anmäld till några millopp löpning men jag skulle bli förvånad om det inte blir något sådant. Premiärmilen på Djurgården är ju himla trevligt :)

2014 planade ut lite i och med att jag genomförde min första Ironman. Även om det var en grymt fantastisk upplevelse så gick luften ur mig en del. Anmälde mig ganska omgående efter den till nästa och nu börjar det faktiskt kittla en del och jag har vid några tillfällen fantiserat lite om löpningen i Nyhavn och förnimt känslan av att komma in på målgången. Men nu tar vi en sak i taget och börjar bygga vidare på det jag hittills skapat :)
Önskar alla en god fortsättning och ett härligt träningsår 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar