Sidor

lördag 27 december 2014

"Kroppen är en märklig...

...plats där man alltid är..." Ett citat som dyker upp i tanken då och då. Det kommer från ett barnprogram vi ofta tittade på när barnen var små "Kött på benen" hette programmet. Jag tycker att jag utsatt kroppen till att klara av en hel del de senaste åren men en liten promenad i förrgår på en mil satte kroppen på paus (i alla fall från löpning och promenad). Ett dåligt val av skor är anledningen. Satte på mig ett par gamla trotjänare av lite kraftigare modell eftersom en del av promenaden skulle ske i terräng. Nu sitter jag här med ett köttigt skavsår på hälen och har ställt fram dessa skodon vid dörren för att fraktas till en sista vila i soptunnan.
Blir inget långpass idag...spar mig till nyårsafton och drar då på ett compeed och joggar ut det gamla året :).

Idag ska jag hälsa på en annan kille som garanterat tycker att kroppen är en märklig plats. Det är då pappsen jag syftar på. Han gjorde en by-pass-operation för två månader sedan och fick även en pace maker insatt. Sedan hann han bara vara hemma en kortare tid innan nästa bekymmer knackade på. Han började hastigt svullna och fick svårt med andningen. Blev då en sväng till läkare som kunde konstatera vatten i lungorna och hjärtsvikt. Ganska allvarligt och han har nu tillbringat julen på sjukhus med några timmars permis på julafton. Idag skulle hela familjen ha träffats för lite fortsatt julfirande men det kommer av sig på grund av fler kroppar som trilskas. Yngsta dottern och frun insjuknade igår eftermiddag med feber och smärtande kroppar. De är ganska spaka idag och önskar nog att de var på en "annan plats" idag.

Ja ja vad är väl en bal på slottet. Vi fortsätter julledigheten med våra krämpor och hoppas att kroppen snart är en plats där vi kommer trivas bättre :)


God fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar