Sidor

måndag 8 december 2014

Det var väl sjutton också...

...men tyvärr är det så. Kände mig rätt låg förra veckan och orkeslös och nu är det ett faktum - ont i halsen och hosta djupt ner i luftrören. Ingen feber men absolut träningsfritt blir det tills dess att jag känner mig 100 igen. Blir alltså ingen crazy tuesday med intervaller i morgon heller. Jag hoppas verkligen att detta är snabbt övergående. Tur att det inte hade dragit igång igår för då hade jag missat den härliga eftermiddagsträningen med tre pigga glada tjejer :). Alice är just nu med i ett forskningsprojekt på Astrid Lindgrens barnsjukhus där en studie görs av barn och deras träning. Vi var för drygt en vecka sedan och gjorde testar som visade hennes aktuella fysiska förmåga med bl.a. VO2-maxtest och noggrann undersökning av hjärtat. Så här cool såg hon ut på testcykeln 
Under tre månader ska hon nu utöver den schemalagda gymnastikträningen ytterligare klämma in 2x45 min konditionsträning per vecka och jag har glatt erbjudit mig att vara med på ett av dessa pass i veckan. Vad kunde då vara bättre än ett härligt pass i Hammarbybacken tänkte jag och fick med mig döttrarna och en kompis till dem. Jag blev superimponerad av alla tre tjejerna som gav sig på backen upp och ner tre gånger samt en joggingrunda runt backen. Även om de flåsade ordentligt och det stundtals var ordentligt jobbigt så skrattade de och hade riktigt kul. De var även riktigt imponerade av utsikten från toppen av backen. Mörkt ute och hela Stockhom upplyst är faktiskt rätt häftigt. Att det var lite spännande med pannlampor och reflexer gjorde inte det hela sämre :)
Nu bara måste jag bli kry till på söndag för backen har redan efterfrågats :)

Ha en skön måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar