Sidor

lördag 29 november 2014

Har legat lågt i en vecka...

...med träningmed enbart sporadisk cykling till och från jobbet. Behövde en brake helt enkelt Blev uppenbart idag att jag inte sprungit på en hel vecka. Klippte nämligen bort tidtagningschipet från löpardojorna från förra lördagens tunnellopp. Men idag var det dags och det blev en riktig kanonrunda :). Lite halvt på skoj drog jag iväg ett sms till Löpar-Peter och undrade om vi inte skulle ta o köra milen på sub-50. Hur som helst stack vi iväg och jag var stel som en pinne första kilometern och tanken om sub-50 verkade faktiskt då som just ett bättre skämt men sedan hände något. Det började kännas bättre och bättre o de följande km var hur sköna som helst, stelheten försvann och andningen vart sådär härligt rytmisk som jag bara upplever i undantagsfall. Kändes som vi verkligen flöt fram och energin var topp den 7:e till 10:e kilometern. Klämde i ren glädjeyra ur mig några lyckovrål - tjohoo vad det gick :)! Intervallträningen under hösten och lite vila verkar ha gjort susen och det i kombination med trevligt sällskap gjorde min lördag färgglad :). Tack Peter nu vet vi hur milen ska springas på träning :)!
Nu avnjuts lördagskvällen i Tyresöhallen där yngsta dottern tävlar med sitt lag i truppgymnastik :)

Ha en skön lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar