Sidor

torsdag 6 november 2014

Har inte skrivit en rad här...

...sedan 21:a oktober. Nu är det ju så att jag har inte gått och blivit en soffpotatis igen utan jakt på färgfilm. Nej det har helt enkelt inte riktigt blivit av bara. Just nu är det små löppass och cykling till och från jobbet som gäller så att jag inte rostar ihop fullständigt och så är det fortsatt kämpande med PowerFit. Jag ger mig inte utan tänker kämpa på då jag är övertygad om att den styrketräningen inte bara skapar färgfilm för stunden utan att det gör mig starkare och mer tålig i framförallt löpningen. Har gått och sneglat lite på cykeltrainern i garaget men inte kommit längre än så. Snart ska den dock plockas ihop och racern ska på plats i den. Det står ju inte på förrän vårens solstrålar tittar fram igen och jag ska ut och nöta lite asfalt igen ;)

Förra veckan så var hela familjen på höstlovsresa till London. Det blev riktigt lyckat och vi hade t-shirtväder nästan hela tiden och promenerade som aldrig förr. Fötterna var helt allvarligt tröttare på kvällarna än vad de är efter ett marathon. Vi var inte helt själva i denna gigantiska stad och här köar vi för att komma över Tower Bridge. Notera den vackra mössan som pryder min skalle ;)

Ja nu blev det ju faktiskt inte bara promenader, shopping och pubbesök. Som löpare tycker jag det är på sin plats att alltid ha med träningsgrejer och springa på ställen jag inte varit förut och jag var fast besluten innan vi åkte att jag skulle ta en runda i Hyde Park. Så blev det också. Vi bodde bara några minuter från Parken i Bayswater och på lördagsmorgonen klev jag upp i gryningen och stack iväg medans resten av familjen sov sött. Blev en lugn fin runda och trots att det var riktigt tidigt mötte jag väldigt många som liksom jag hade lite spring i benen och ville ut :)
Ville få ihop en timme i alla fall så efter parken sprang bort mot Notting Hill och tog en liten avkrok innan jag började orientera mig mot hotellet igen. Nedan en bild på en nöjd kille som nu även tagit en löptur i London :)
Även om det kanske låter lite konstigt så var jag rätt ansträngd i fötter och hälsenorna efter fyra dagars promenerande i London. Inte van vid den rörelsen helt enkelt och fick nog lite promenadträningsvärk...

Nu är träningsväskan packad inför PowerFit i morgon. 06:45 drar det igång så det är hög tid för kudden nu.

Ha en skön torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar