Sidor

onsdag 18 december 2013

Käften full med...

...förkylningsblåsor, ont i bihålor och helt igenmurad i skallen känns det som. Förmodligen bara en helt vanlig "man cold" men lik förbaskat rysligt irriterande! Helt dränerad på energi och har inte haft ett löppass på en vecka nu. Längtar så mycket efter att det ska spritta i benen och de vill och kan ta ut resten av mig på en härlig runda. De enda rundor det funnits energi till den senaste veckan är cykling till och från jobbet. Bara att bita ihop och låta kroppen komma tillbaka på banan igen. För att ytterligare få gnälla lite så undrar jag vad som hände med vintern!? Den måste ha kommit av sig helt... På fredag är det ett år sedan coach Roger och jag fick ett härligt morgonpass innan jobbet på längdskidor i Björkhagen. Kommer ihåg de helt otroligt fina spåren bara en kilometer från jobbet. Nu får man ta sig en bra bit för att hitta något åkbart ställe.

Ok - slutgnällt och fokus på något betydligt roligare. Var nämligen på äldsta dotterns gymnastikuppvisning i Enskedehallen i kväll och konstaterar att det gjorts ENORMA framsteg för Ebba den gångna hösten! Nu snackar vi flickisar, rondat och sådant som får en annan att känna sig vig ungefär som ett kassaskåp. Innan uppvisningen satte igång fick vi föräldrar prova på några grundövningar på trampolinen vilket gjorde att i alla fall jag blev än mer imponerad av Ebba och hennes träningskompisars färdigheter. Så himla glad och stolt pappa! Efter uppvisningen var det prisutdelning till de duktiga tjejerna men även några av föräldrarna fick också pris som "terminens gymnastikföräldrar" och döm om min förvåning när jag då var med bland dessa :). Tränaren uppskattar verkligen att man som förälder dyker upp en stund efter träningarna och hjälper till att plocka undan alla redskap som använts vid passet och att man någon gång är med och assisterar vid en träning.


Ett mycket gott andrapris kan jag avslöja :)!

Önskar nu bara på ett snabbt tillfrisknande med tillhörande träningslust och ork så ska det nog bli ytterligare lite färgfilm i tillvaron :).

Ha en skön onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar