Sidor

fredag 13 december 2013

Njae, den gångna veckan...

...hamnar inte direkt på topp-10-listan över bästa träningsveckorna i år. Förra helgens skidåkning satte sina spår och igår sa kroppen ifrån. Kände mig bra sliten på torsdagen efter onsdagens löpning till o från jobbet och i morse trodde jag inte det var sant när rörligheten i sidled av vänster ben smärtade duktigt ända från höften via baksida lår ner till knävecket. Bara att ställa in den planerade fredagsträningen i Hammarbybacken. Lussade istället för barnen tillsammmans med Malin vilket var riktigt trevligt :). Var tacksam att jag sen kunde cykla till jobbet utan bekymmer. Förmodligen tog helgens skidåkning mer än vad jag först trodde så nu blir det lite vila tills det känns ok igen. Tar det helt enkelt lite piano och avvaktar utvecklingen.

Ha en skön helg!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Kloka tankar att vila Affe! Skidpremiär är inte att leka med, särskilt om man som du är mycket bra grundtränad när man börjar. Vissa av skidmusklerna ligger ju nästan helt i dvala över sommaren. För egen del brukar jag försöka få in en period med lite intensiv simning närmast innan skidsäsongen och dessutom vara lite återhållsam med benarbetet de första skidpassen. MVH Magnus Billberger

    SvaraRadera