Sidor

torsdag 2 oktober 2014

Tog det lite piano...

...på gårdagens pass PowerFit tyckte jag men så här ett dygn efteråt känns det iaf att jag var där och rörde lite på mig :) Inte direkt träningsvärken from hell men ändå lite så där lagom påmind om att jag faktiskt kostade på mig ett pass. Var rysligt trött när jag strax före 20 gav mig av mot Hammarbyskolans gymnastisksal och hade jag inte bokat passet vetesjutton om det blivit någon träning. 11 stationer med två varv blev det plus uppvärmning och avslutande stretch. Ångrar jag att jag släpade dit min trötta kropp? Nej inte en enda gång :)! Var igår mitt åttonde PF-pass och det går faktiskt bättre och bättre. Känner mig fortfarande rätt klumpig och stel men det går som sagt framåt och jag fortsätter utmana mig själv. Tänk att det som syns på bilden var något som jag fullkomligen avskydde eller i alla fall inte förstod poängened när jag gick i skolan men som jag nu tycker är riktigt skoj.
Plintar, tjocka mattor, rep, barr etc. Vill bara lära mig mer och bli starkare. Jag är helt övertygad om att den här träningen kommer att göra mig till en bättre triathlet med den allsidiga styrketräning som det faktiskt är. Känns som jag fram till nu byggt upp en hygglig grundkondition men behöver bli starkare generellt i muskulaturen för att komma vidare med simning, cykling och löpning. Om mindre än ett år är det dags för Ironman #2 och då ska ribban höjas något från årets genomförande som hade målsättningen att ta mig runt. Nu blir det dock lite vila i träningen fram till söndag för från i morgon blir det fokus på yngsta dotterns gymnastiktävling i Visby :)

Ha en skön torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar