Sidor

måndag 29 september 2014

Vilken fantastisk helg det blev med..,

...ett strålande väder hela tiden! Med alldeles för lite sömn mot lördagen så gnuggade jag gruset ur ögonen på lördagsmorgonen och käkade en rätt vanlig frukost innan jag och Malin knallade till bussen för att åka ut mot Lidingö. Det var dags för Lidingöloppet 15k som var sista delen i Malins Halvklassiker. Var riktigt trött och egentligen inte så upplagd för att springa.  Kollade pulsen och den låg på sjukt låga 57 slag så hyfsat avslappnad skulle jag vilja påstå att jag var...
Tycker även att vi såg rätt avslappnade ut på väg till loppet :)
I år fick jag aldrig något svar från Lidingöloppet på min förfrågan om att byta startgrupp så att jag o Malin kunde starta i samma grupp. Hur som helst så struntade jag i det och startade med Malin iaf och när startskottet gick för Malins grupp så hade min tid börjat räknas 40 min tidigare. Men vad gjorde det i det härliga vädret :). Vi kutade iväg och det var riktigt trångt i flera kilometer innan det blev lite spridning. Vi hade dock ingen brådska och tempot låg ungefär där vi tänkt. När det började bli lite mer kuperat fick jag helt plötsligt en massa spring i benen och kände mig yster som en vårkalv! Jag kunde bara inte låta bli att köra några ruscher i backarna och det var hur skönt som helst :). Blev säkert inte så uppskattat av de som hade det lite tyngre och kämpade sig fram men jag tror det peppade en och annan också. En tjej fick världens fart på benen någon kilometer från målgången och bara drog iväg skrattandes att nu jäklar skulle det springas :). Känns helt crazy hur jag lyckats bygga upp min fysik de sista åren och det var väldigt nyttigt att springa i ett startled längre bak och få ett kvitto på den förändring jag genomgått och fortfarande genomgår. Här har vi precis kommit i mål och hämtat andan en stund och Malin kan känna sig stolt över att ha genomfört både 15k löpning på en duktigt kuperad bana och samtidigt vara färdig med Halvklassikern :)!
Väl hemma så var vi rätt trötta båda två och det blev en lugn eftermiddag som firades med en flaska P.LEX Prosecco. Blev tidig sänggång på kvällen med hastigt insomnande :).

Söndagen bjöd också på grymt fint väder. Efter att ha hämtat Ebba från gymnastikläger blev det arbete både i trädgården och inomhus. Hade massor med energi och fick en hel del avbockat på att-göra-listan. Jodå visst hade jag träningsvärk men det tycker jag att jag var värd efter ett galet hårt pass PowerFit på fredagen och 15k lidingölopp på lördagen ;). Den joggade jag bort det sista av idag på morgonen när jag sprang till jobbet. Första transportlöpningen sedan Ironman i augusti och det var riktigt skönt. Blir mer av detta framöver.

Ha en skön måndagskväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar