Sidor

torsdag 18 september 2014

En vecka har snart rasslat iväg...

...och i morgon bitti är det dags igen för ett PowerFit-pass med Hammarbygymnasterna :). Blev faktiskt två sådana förra veckan men den här veckan har det inte funnits utrymme för det. Måste väl erkänna att jag inte var supersmart förra veckan när jag körde det hittills tuffaste PF-passet på fredagen och sedan sprang Stockholm Halvmarathon på lördagen. Träningsvärken på lördagsmorgonen var inte att leka med och när jag på eftermiddagen ställde mig i startfållan för halvmaran kändes det som jag hade två äpplen inopererade i skinkorna och låren var som inklämda i järnband...Men bara att bita ihop och köra helt enkelt. Efter bara några kilometer så var jag ju riktigt uppvärmd och någorlunda rörlig trots allt :). Bestämde mig så sent som på lördagsförmiddagen att det inte enbart skulle bli ett långpass utan att jag skulle verkligen ta i och se vad jag gick för. Blev sjukt inspirerad på förmiddagen när jag hämtade ut nummerlappen i Kungsträdgården och efter sms med coach Roger bestämde jag mig för att sätta upp den för mig tuffa tiden 1:45:30 vilket innebär ett 5-tempo i snitt. Jaja nu blev det inte riktigt så att målet nåddes men det gick riktigt jäkla bra ändå och jag rumlade över mållinjen på 1:52:00 vilken gjorde att jag putsade personbästa på halvmaran med hela 6 minuter :). Flåset var det inget fel på det var snarare benen som inte ville göra ta mig runt snabbare än i ett 5:19-tempo. Tror fasen jag skulle kunna klara ett 5-tempo med ett litet annat upplägg :). Det får jag väl veta så småningom för fler halvmaror lär det ju bli framöver. Jättekul att familjen även var på plats och hejade som galningar som bara de kan göra. Puss på Malin, Ebba o Alice ni är den bästa hejarklacken jag kan ha! Här poserar Åke och jag nöjda med ytterligare medaljer att lägga till samlingen :)

På söndagen var vi på Stockholm gymnastic show i Eriksdalshallen och fick se riktigt bra framträdanden. Det som imponerade mest på mig var uppvisningen på trampolin. Helt sanslöst bra och det var nästan så jag glömde bort att andas emellanåt. Innan showen hade vi en liten spontanpicnic på söder i solen.

Blev några dagar i Finland denna vecka och såklart hade jag packat ner löpargrejer så jag och kollegan Jonas kunde ta en milrunda längd Vantaa-river på tisdagskvällen. Ett riktigt kanonväder var det och vi var tillbaka på hotellet precis när solen gick ner. En runda i världsklass för själen och även för de Halvmarathonslitna benen :).

Nu är det bara att packa träningsväskan igen och sikta mot morgondagen.

Ha en skön torsdagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar