Sidor

onsdag 3 september 2014

En vecka sedan...

...första passet PowerFit med Hammarbygymnasterna. Träningsvärken som slog till med all sin enorma kraft förra torsdagskvällen hade precis bleknat bort när det idag var dags för ett nytt pass. Måste säga att jag kände mig lika klumpig, stel och tafatt även idag. Tog i så jag stönade och stånkade ljudligt, armarna skakade efter chins, tricepsdips och rodd-drag i ringarna med benen på en plint. Benövmingarna är faktiskt inte så dramatiska men det kanske beror på att det faktiskt är muskler jag använder både vid löpning och cykling. Framåt- och bakåtkullerbyttor däremot undrar jag hur jag ska kunna vänja mig vid. Inte för att det är jobbigt muskulärt eller flåsmässigt men jag blir ju så yr i skallen så jag tar rejäla snedkliv efter bara tre-fyra stycken :-0! Men jag ger inte upp - här ska framsteg göras! Måste också påminna mig själv nästa vecka att inte göra samma misstag en tredje gång genom att äta middag precis innan passet. Visst är middagen god men att bli påmind under drygt en timme om vad jag ätit är sisådär...Nu väntar jag med spänning på hur det kommer kännas om ett dygn. Jag gissar på lika fantastisk träningsvärk som förra veckan ;).

Ha en skön onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar