Sidor

söndag 31 augusti 2014

Så här glad kan man...

...se ut efter 11,4k löpning när man har riktigt trevligt sällskap, tempot något över komforttempo och samtalsämnet är föregående Ironmantävling men även kommande Ironmansatsning i Köpenhamn om ett år :).
Jag hade precis gjort iordning min pendlarhoj inför kommande höst och bytt om till full cykelmundering och skulle ut och testa hojen lite. Då ringer Åke och undrar om jag vill med ut och springa! Vad gör jag då? Jag säger naturligtvis ja till erbjudandet och ber om en halvtimme för att ändå hinna prova växlar och bromsar och byta om till löpargrejer istället. Ångrar jag mig? Knappast! Det blev en kanonrunda med start hemma hos mig och sedan bort mot Älvsjöspåret och runt där och sedan hem igen. Knappt 11,5k blev det och jag stoppade klockan på 1:00:45. 
Första passet med lite flås efter Kalmar. Kändes hur bra som helst att trycka på lite även i det lite mer kuperade spåret i Älvsjöskogen.

Fick även till en härlig runda på 7k igår med Malin som testade lite med ny löpteknik som hon fått tips av från Tri-Marie. Det såg hur bra ut som helst och tempot blev högre än vad vi brukar ha på den rundan. Nu planerar vi tre löppass tillsammans per vecka fram till Lidingöloppet 15k som blir det sista momentet för Malin i Halvklassikern - go go go :)!

Det värsta av träningsvärken från onsdagens PowerFit-pass har försvunnit och jag känner mig redo för en riktig genomkörare på onsdag igen :).

Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar