Sidor

fredag 22 augusti 2014

Bubblan sprack idag...

...och jag är helt plötsligt tillbaka i verkligheten igen. I fem dygn har jag befunnit mig lite i en värld bredvid den jag annars normalt befinner mig i. Känslan av att ha klarat av något som känts så långt borta är helt fantastisk. Jag har knuffat min gräns för att klara av fysisk och mental prestation en bra bit i och med att jag i lördags genomförde en Ironman. För fyra år sedan var detta något som jag tyckte att galningar utöver det vanliga höll på med. Jag har nu en annan bild av detta eller så har jag också blivit en galning ;). Hur som helst så sprack bubblan idag och suget efter lite verklighetsupplevelse blev på eftermiddagen så stark att jag efter jobbet snabbt bytte om till löparkläder och stack ut på en liten joggingrunda. Ingen klocka för att kolla tempo utan bara få en halvtimmesrunda i en takt som kändes rätt för dagen. Något annat som även dök upp i medvetandet idag var nästa säsong. Tidigare i veckan har jag känt mig rätt tillfreds och tänkt att det är klart nu. Men idag började tankar formas om nästa äventyr nästa år. Vet inte än riktigt vad det blir men något liknande förra lördagens upplevelse vore verkligen kul att ha som morot. Kortsiktigt nu under hösten kommer det i alla fall bli fokus på att stärka upp kroppen lite och första passet blir nästa vecka. Har bokat in mig på ett PowerFit-pass med Hammarbygymnasterna och jag anar redan nu att det kommer INTE bli en walk in the park :). Så länge medan planer för 2015 smids så bjussar jag på den här bilden från pre race mötet i Kalmar. Den ger mig gåshud och en liten vilja att krypa in i bubblan igen.
Här är även en länk till en film från i lördags.


Ha en skön fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar