Sidor

söndag 10 augusti 2014

Ok så här ser upplägget...

...ut för Kalmar Ironman på lördag och tiderna är baserade på hur jag känner mig nu formmässigt och erfarenhet från andra lopp och träningsrundor och att det inte blir misärväder. Nu har jag iofs aldrig gjort något liknande under så lång tid. Det närmaste är väl när jag solocyklade Vätternrundan 2012 på 13h37min. Nu är det dock tre grenar som ska avverkas och maxtiden är 16h om man ska få ett exemplar av den för mig åtråvärda medaljen. Hur som helst så ser min plan A för dagen ut så här:

Simning 3860m på 90 min.

Cykling 180km på 6h45min

Löpning 42,2km på 5h30min

Till detta har lagt 15 min vid varje växling och får då ihop det hela till 14h15min. Sticker ner till Kalmar på torsdag då det är registrering och pre-racemöte. På fredagsmorgonen är det provsimning i Kalmarsund samt incheckning av cykel. Starten sker strax efter sju på lördagsmorgonen. Det är inte helt viktigt för mig att hamna på min målsatta tid men det känns som jag har en realistisk plan och det är då 1h45min till oförutsedda händelser. Har i helgen gått igenom min utrustning och bl.a. Gjort en rejäl genomgång av cykeln och allt verkat schysst. Har även fattat beslutet att jag kör på mina egna hjul och inte på de hjul jag lånat av en kollega. Går det åt skogen på cyklingen vill jag bara ha mig själv att gå tillbaka till :). Nu är det färdigtränat i alla grenar och veckan kommer att användas till att slappna av och sova så mycket det nu går samt äta ordentligt. Någon liten joggingrunda kan det kanske bli men annars träningsfritt. Blev faktiskt en liten spontanrunda idag när vi var på födelsedagsuppvaktning i Eskilstuna. Jag satt startklar för att åka hemåt då Malin och hennes syster får för sig att ta en runda och de var så hyggliga att jag fick hänga med :). Även idag var det ett fantastiskt väder. Här en bild på systrarna
Kunde inte låta bli att ta den här bilden heller. Verkligen härlig miljö att springa i.
Nu blir det dags sängen och välbehövlig sömn :). Ska bli så jäkla kul att sticka ner till Kalmar och göra den här Ironmangrejen tillsammans med Marathon-Åke och med familjen hejandes vid sidan om :)!

Tack för alla glada hejarop och peppningar inför kommande helg!

Ha en skön söndagskväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar