Sidor

torsdag 28 augusti 2014

Efter att ha genomfört Ironman...

...i Kalmar för två helger sedan kände jag mig rätt cool, frän och stark. På topp helt enkelt efter att ha simmat, cyklat och sprungit i 13h och 48min. I går under endast en timme kände jag mig klumpig och klen och nu ikväll ett dygn senare smyger sig en träningsvärk på mig så att det känns som någon pucklat på mig rejält över hela kroppen. Jag provade något nytt igår, jag var på träning på Hammarbygymnasters PowerFit-pass. Jag var den enda nya i gruppen och ledaren frågade innan uppvärmningen om jag visste vad jag gett mig in på (tyckte jag anade att hon sa det med glimten i ögat men jag kan ha haft fel ;)). Jag svarade att det visste jag nog inte riktigt och försökte se lite fundersam ut. Jag tänkte väl "hur jobbigt kan det vara egentligen" men det sa jag inte. Uppvärmningen gick hur fint som helst med lite lätt jogg i gymnastiksalen och diverse övningar på långmattan. Sen var det dags för passet visade det sig och det var cirkelträning vid 11 stationer där man skulle köra järnet i 40 sekunder och vila i 20 sekunder mellan varje station. Detta skulle göras i två varv. Efter halva första varvet var jag otroligt tacksam över att jag bara tänkte "hur svårt kan det vara" och inte sa det. Armarna bara skakade på mig när jag skulle göra dips i herrbarren och chinsen på räck var ett riktigt fiasko. När jag skulle göra armhävningar med fötterna på en plint och händerna i de romerska ringarna trodde jag ringarna skulle skaka ner från talet :-0! Mag- och benövmingarna gick bättre men var rejält krävande. Att hänga med händerna i en ribbstol och sedan sträcka benen rakt ut upprepade gånger i 40 sek  bet något kopiöst på magens muskulatur - jag lovar! Efter cirkelträningen var det stretching vilket jag brukar slarva med men det var riktigt avkopplande trots att jag kände mig vig som ett kassaskåp...Tror ni jag kommer gå på något mer PowerFit-pass? Jajamensan jag har redan anmält mig till nästa onsdag. Jag vill ha revansch och framförallt vill jag bli starkare vilket jag är övertygad om att jag kommer bli om jag fortsätter med det här. Jag vill känna mig cool, frän och stark även efter en timme PowerFit! Kommer nog att somna ännu godare ikväll än vad jag gjorde igår och då hann jag nog lyssna i hela 45 sekunder på min ljudbok...;)

Fick en härlig överraskning av min härliga kollega Katarina som tyckte jag hade lite dåligt med Ironmantröjor. Hon tyckte jag kunde varva lite med denna:

Ha en skön torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar