Sidor

onsdag 6 augusti 2014

Om 10 dagar...

...ska jag göra något som jag förberett mig för i fyra år! I och för sig så var det väl inte planen direkt att ge sig på en Ironman när jag stod där och skrev in mig på en två veckors testperiod på Itrim i Sickla. Det ena gav det andra och mål har sats upp under resans gång. Promenera ledde till löpning cykling blev jag sugen på att testa och helt plötsligt gick jag en kurs i frisim. Halvklassikern bockades av, halvmaran likaså, ett antal millopp och sedan En Svensk Klassiker. Gav mig även på halv Ironmandistans i och med Vansbro Triathlon och har gjort den två gånger nu. Tiden är mogen för att ytterligare tänja på gränserna lite. Testa något nytt. Hur ska det gå? Inte en aning faktiskt men om jag inte testar så får jag ju inte reda på det. Nästa lördag på schemat står alltså 3860m simning följt av 18 mil cykling och som avslutning 4,2 mil löpning. Helt crazy att jag ska testa detta när jag för fyra år sedan knappt kunde jogga 3km. Funderar du över att göra en förändring av din livsstil så kör igång bara och sätt upp små mål - man vet aldrig vart det slutar. Har du inte kollat in det här klippet så gör det om du vill inspireras en aning...

Ha en skön onsdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Men vilken härlig film! Den snor jag! Längtar (eller?) efter 16:e augusti nu. Skräckblandad förtjusning....

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den sevärd och med den musiken till är den nästan så det trillar en liten tår nerför kinden och gåshuden är där :-). Jo nu är det nära och den skräckblandade förtjusning är ett faktum. Har redan börjat gå in i min "bubbla"...

    SvaraRadera