Sidor

söndag 11 december 2011

Jäkligt skönt var det...

...med en timmes lugn löpning men ack så svårt det är med motivationen just nu. För ett år sedan var det andra bullar vill jag lova. Kastade mig glatt ur sängen på morgnarna och stack ut på en runda eller körde med lätthet ett gäng pass på Itrim i veckan. Har alldeles för mycket i skallen med "det andra" som ska rymmas i de åtta timmarna fem dagar i veckan. Hur svårt kan det vara att bara stänga av när jag går hem för dagen eller helgen...! Måste träna mer på den konsten.

Lyckades i alla fall ge mig ut i det som mer liknar höst än vinter på ett lugnt löppass på ca i timme. Hemma igen ett corepass med #PoWorkout. Behöver lite mer styrka vilket känns när jag är ute på rullskidorna. Snart ska jag ju hasa runt 9 mil på skidor och jag vill så gärna vara förberedd så att det blir en trevlig upplevelse och inte något som gör ont!

Nu ska jag plocka fram några övningar i mindfulness och se om det kan hjälpa mig att komma tillbaka på banan :).

Här är en länk till en krönika skriven av Jonas Colting som jag tycker är väl värd att läsa och reflektera över.

http://coltingblogg.com/2011/12/07/min-senaste-bt-kronika-att-njuta-av-livet/

Ha en skön söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar