Sidor

lördag 3 december 2011

Och så upp i tvåan...

...vrålar instruktören och jag undrar hur hon tänkte då...?! Efter en stund förstår jag att det kanske hade varit bra med ett intropass Spinning innan jag gick på min första Marathonspinning :)! Efter ytterligare ett tag hade jag fattat att det förutom tvåan även fanns ettan och trean och inte skulle bli mer avancerat än så. Det var beteckningar på olika positioner man ska inta. Med koll på det var det "bara" att anpassa motståndet och jag är glad att jag hade pulsmätaren på mig så att jag hade något att gå på annars är det nog risk att jag kraschat ganska snabbt. Kan sammanfatta med att det var betydligt mer ansträngande än vad jag trott och mycket svårt att jämföra med cykling där man oftast under en tur dyker på någon liten nedförslöpa att ta igen sig i. Visst hade man kunnat sluta trampa även på spinningpasset med men det hade ju känts rätt märkligt. Det var första gången jag testade och kommer säkert att bli fler gånger. Helt klart en aktivitet som är förtjänt av ytterligare pass innan jag vet om det är bra eller inte :). 90 minuter trampade jag på idag vilket nog var lite långt som "prova-på-pass" ;).

Har även hunnit med ett litet sjukbesök hos mamsen som ramlade och slog sig riktigt illa häromdagen. Hon har fortfarande förskräckligt ont och är rejält blåslagen. Hoppas bara att hon kan ta det lite lugnt ett tag nu och krya på sig ordentligt :)!

Ha en skön lördagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar