Sidor

söndag 17 februari 2013

Ganska mosig måste...

...jag erkänna efter att influensan from Hell nu lämnar kroppen. Fick igår till mitt första lilla löppass på nästan två veckor. Det blev mjukstart med 30 min löpband i ganska lugnt tempo. Idag blev det lite mer av det lugna med dryga timmen söndagspromenad i raskt tempo och sedan 45 min cykeltrainer också det i lugnt tempo (24km/h). Men mosig blev jag vill jag lova :). Hur som helst är det skönt att vara igång. Bara två veckor kvar till Vasaloppet nu och jag håller tummarna för att vädret ska vara på min sida dvs. sol och minus fem grader :).

En ny stegtävling har startat på jobbet och det kan inte hjälpas men det triggar mig faktiskt att regga mina steg och se hur jag förhåller mig till kollegorna. Om jag får en hygglig dag på Vasaloppet och det tar nio timmar så får jag ihop inte mindre än 108 000 steg vilket inte känns så tokigt :). Fick idag till drygt 22 000 steg vilket känns ok.

Nu blir det strax kudden. Ha en skön söndagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar