Sidor

söndag 3 februari 2013

Gårdagens löprunda fick...

...mig att inse bl.a. två saker (igen). Jag har gjort fantastiska framsteg och jag har fortfarande en lååång resa framför mig. Är nu inne på schemat där ett löppass i veckan ska vara 90 min. Det här passet kommer att förläggas till lördagsförmiddagar då jag skjutsat barnen till deras aktiviteter. I går vara en fantastisk, solen strålade och det var ca -6 grader. På med de fodrade 2XU- brallorna och Mizunodojjorna som inte direkt är för vinterväder men efter ett par kilometer är jag så pass varm så det funkar fint :). Att jag gjort framsteg märker jag bl.a. på att löpning mer än en mil inte är några konstigheter att jag har lååång väg kvar märker jag bl.a. på att träningsvärken blir grym när jag ökar tempot på distansen. Lårmusklerna grinade ordentligt i morse. Tempot som flåsmässigt är helt ok runt 5:30 är ännu inte ok muskelmässigt men det ska väl komma med tiden kan jag tänka mig :).

Idag fanns en liten chans till ett sent eftermiddagspass på skidor men 16:20 insåg jag att det bara var att glömma. Då rasade nämligen tvättmaskinen mitt i ett program och däri låg i princip alla mina träningskläder...! Bara att hoppa in i bilen och styra mot MediaMarkt som hade öppet till 18:00. 17:20 var vi hemma igen med en ny maskin och strax efter det var den installerad i full gång. Att valet föll på just den maskinen måste ju bero på att ett av tvättprigrammen hade det lämpliga namnet Sport ;).


Nu är det dags att hänga maskin två och sen hoppa ner i sängen. Imorgon står det garagagecykling på agendan :).

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar