Sidor

lördag 9 februari 2013

Jo jo frisk till torsdag...

...skrev jag i förra blogposten i tisdags. Sen brakade det loss på riktigt vill jag lova! På torsdagen kunde jag inte ens prata, än mindre ta mig till den efterlängtade kursstarten. Kunde inte ens ringa och prata med kursledaren...tur att det går att maila även om det nästan var på gränsen till vad jag förmådde. Barnen började få lite färg på kinderna igen igår vilket tyvärr inte var fallet för mig och Malin. Jag vågar nog påstå att om jag trott jag varit sjuk tidigare så har jag haft fel för den skit jag nu åkt på vet jag då inte vad jag ska kalla för. Tredje dagen med 39 graders feber fick mig att ta mig till läkare som konstaterade att "influensan from Hell" verkligen lagt krokben för mig. Och inte nog med det så visade min sänka på att det förmodligen även smög omkring en infektion i min sargade kropp. Vill helst inte stoppa i mig antibiotika hur som helst nuförtiden och kom överens med läkaren om att ge det ett dygn till för febern att ge sig av på egen hand. Nu blev det inte så utan efter ytterligare en natt som kändes som att vandra mellan isvak och bastu stod jag på Apoteket på förmiddagen och hämtade ut de små pillrena...


Är otroligt less på det här nu och vill vakna upp utvilad och stark snarast! Skönt att influensavärken i kroppen i princip är borta och nu ska resten väck! Har inte mycket till fullt fungerande smaklökar i munnen men fick ett otroligt sug efter iskall Champis och Pommac nu på eftermiddagen. Mina små änglar till döttrar utrustades därför med pengar och varsin ryggsäck och traskade glatt till Hemköp för att uppfylla min önskan. De små krabaterna var även hyggliga att köpa mig en liten surprise som inte satt helt fel:


Nu kör vi järnet avseende tillfrisknande från soffan och hoppas på en vecka i färgfilmens tecken, det räcker med svart-vitt nu!

Ha en skön lördag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar