Sidor

torsdag 18 juli 2013

Luften gick lite ur mig...

...efter genomförandet av min Triathlondebut i Vansbro på halv Ironmandistans. Endast några spontana cykel- och löprundor har det blivit. I måndags blev det iofs en grymt kul repa med Malin och Linda. Hade då inte kört racer på en dryg vecka och nu hade jag ny Ultegraväxel bak och allt servat i topptrim :). Vi körde rundan vi kallar "Klassikern" som är knappt 4 mil. Vädret var kanon och benen visade sig ganska pigga. Rundan bjuder på några uppförsbackar och jag lyckades i den ena pressa mig till den högsta cykelpuls jag haft. Totaltiden på rundan var inte särskild kort men det var ett kul pass med variation som jag gärna gör fler gånger :). På löpfronten är det riktigt segt. Stack ut i går morse på en liten runda och de knappt sex km jag fick ihop upplevdes som jobbigare än Halvmaran jag sprang förra lördagen och då hade precis hoppat av cykeln efter nio mil i sadeln. Snacka om vad dagsformen och den mentala inställningen kan variera och påverka upplevelsen av en runda. Är sugen på en sån där runda när benen känns smidiga och varje kilometer som avverkas känns roligare och lättare. Borde komma snart :).

I övrigt är semesterdagarna rätt behagliga med mycket grillning och sol i mängder. Hade igår kväll turen att få uppleva en grymt fin solnedgång. Helt klart en vykortsbild jag skickar till alla jag känner :).


Ha en skön torsdag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar