Sidor

tisdag 9 juli 2013

Två dagar med...

...träningsvila efter Vansbro Triathlon var precis det som behövdes för att skapa ett sug av att sträcka ut benen. Var riktigt sugen på ett ordentligt flåspass bara för att känna farten och få bort stelheten i benen efter lördagens långpass på 6 tim och 22 min :). Tog därför med mig löparkitet ut till Flatenbadet där vi idag avnjuter en grymt fin semesterdag :). Som en yster kalv på grönbete stack jag iväg på den kuperade 6km korta/långa slingan runt sjön. Det blev precis så skönt som jag hade hoppats. Med nästan maxad puls sprang jag runt och tog lite extra i uppförsluten bara för att få bränna ur mig lite och snittade med ett tempo på 5:10. Nu slappas det lite och jag njuter av ledighet och det faktum att jag faktiskt för två dagar sedan klarade ett Triathlon på halv Ironmandistans :)!


Ha en skön tisdag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hej Alf! Jag vill gratulera dig till förra helgens prestation. Det var strongt inte minst med tanke på mardrömsstarten på simningen. Vad är nästa projekt? Själv har jag idag cyklat 3,5 mil. Det var riktigt skönt i sol och nästan ingen vind. Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina :)! Så härnågra dagar med tävlingen i backspegeln måste jag säga att det nog var det roligaste jag gjort sedan resan startade för snart tre år sedan. Hoppas din cykeltur var lika härlig som min var idag. Nästa grej på agendan är Triathlon i Stockholm i augusti Oöympisk distans och sedan blir det 15 km Lidingö tillsammans med Malin och i oktober Tjurruset :).

      Radera