Sidor

torsdag 4 juli 2013

För att få lite perspektiv...

...på vad jag ska göra i Vansbro på lördag och skapa en mental bild över det hela så ser det ut som så här: Sticka upp till Högdalens Simhall och simma 78 längder i 25m bassängen. Därefter hoppa upp på cykeln och trampa hem till föräldrarna i Strängnäs. Efter det dra på mig löpardojorna och springa från Strängnäs till Härad och tillbaka till Strängnäs. Nja den mentala bilden behöver nog styckas upp lite grann för att det ska kännas bättre...! Simningen på knappa 2km är bara att bita ihop och sprattla på så gott det går och inte tänka så mycket på distansen men mer än 45 min vill jag inte att det ska ta i det 16-gradiga vattnet. Cyklingen kommer jag att dela upp i milintervaller och börja räkna ner efter halva sträckan dvs 45km. Egentligen inte mycket till sträcka om jag jämför med de 300 km jag cyklade i ett svep för ett par veckor sedan runt Vättern. Drömmer är att klara cyklingen på dryga tre timmar. Det riktiga kraftprovet kommer att bli när jag kliver av cykeln och har 21km löpning framför mig som helst inte ska ta mer tid än drygt två timmar. Här blir det naturligt att dela upp det på de sex 3,5km sträckor som rundbanan i Vansbro är och hoppas att familjens och publikens stöd kommer att få benen att hålla hela vägen in i mål för dit ska jag bara ta mig!

Om två dygn så här dags är jag förhoppningsvis glad, helt slut fysiskt och ett steg närmare nästa mål :). Än en gång tack alla ni som tror på mig och ger glada hejarop på vägen:). Snart kör vi!

Ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar