Sidor

onsdag 16 juli 2014

Det bloggas inte så flitigt...

...men det tränas ändå en del :). Har inte skrivit en rad sedan 11:e juli när jag varit på Sophiahemmet och kollat hörseln. Hur som helst så blev det ett litet simpass i Långsjön på fredagen...
...och så skrev jag den 11:e att jag kände att jag började läka ihop efter maran och Vansbro Triathlon. De senaste dagarnas löpning visar verkligen på att något hänt och benen har verkligen varit fulla med spring. De tre senaste passen på 7k, 11,5k och 6k har jag hållt ett dryga 5-tempo och det har verkligen flutit på. Borta är löparknäkänslan och den stela högerhöften. Börjar se ett visst samband med den stretch och styrketräning jag kört senaste tiden och det lättare löpsteget jag nu har. Hoppas verkligen känslan sitter i nu framöver. I dag är det precis en månad kvar till det vankas långpass som heter duga - Kalmar Ironman!! 

Malin och jag fick även till en fin cykelrunda på 65km den 12:e ner till Årsta Havsbad och hem igen. Även om jag upplevde motvind hur vi än cyklade så blev det ett riktigt trevligt pass :).
Semestern rullar på helt enkelt och det är härligt att göra det som faller en in. En del pyssel i hemmet men även tid för vila och träning. I morgon sparkar jag igång dagen med en långpanna löpning så det är hög tid för sängen nu.

Ha en skön onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar