Sidor

lördag 5 juli 2014

Tycker genuint illa om...

...att var sen och ute i sista minuten. Därför var klockan igår ställd på 04:45 för att vara i Vansbro i god tid för starten i Halvsimmet 12:20. Malin verkade också sugen på att vara i tid för hennes klocka ringde redan 04:20. Upp och dra på sig kläder och svepa en espresso och sen ut i bilen och ratta 32 mil för en 1500m lång simtur i öppet vatten.


Vi var på plats i extremt god tid i Vansbro och vädret var kanon! Strålande sol och härligt varmt i luften. En annan sak var det med vattentemperaturen...13,3 grader i Västerdalälven och runt 12 grader i Vanån...burr hann jag tänka rätt många ggr medan vi satt och njöt en grymt god lunch innan det var dags för start. Hann även fylla på lite kolhydrater ;). Inte för att det var nödvändigt direkt men gott...


Well dags för start och bara att ta ett djupt andetag och smyga i. Blev förvånad att kylan inte bekom mig mer än den gjorde. Visst var det kallt men alla kroppsdelar funkade. Dagen till ära körde jag även med kortärmad surfardräkt då jag tyckte det var bättre att Malin hade min simdräkt.


Kom i ungefär i mitten av vårt startfält och de första 500m nedströms gick hyfsat snabbt men sen efter rundning av hörnet upp i Västerdalälven var det lite som att dra i handbromsen. Motströmmen kändes ordentligt och den något lägre temperaturen kändes helt klart av. Fick kriga ordentligt för att kunna simma om andra entusiaster. Nu var det inte bara de i det egna startledet att simma om utan även de som startat både 10 och 20 minuter före oss. Vid ca 1000m såg jag någon enstaka från den egna startgruppen och jag kom i mål bland de första i rosa badmössa :).


Hade hoppats på att persa på distansen vilket är 31 minuter. Trängseln gjorde att jag tappade sugen lite och fick svårt med motivationen. Ja ja det blev ett bra träningspass och lite tjockare pannben igen och iaf runt 2min snabbare än Halvsimmet 2011 :).

Nu har semestern börjat och nu ska jag bara njuta av ledighet med att vara med mina tjejer och unna mig härliga träningspass :).


Ha en skön lördagskväll!

PS. Kan nu till CV:n lägga till ytterligare en Halvklassiker :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar