Sidor

torsdag 17 juli 2014

Höll på att glömma bort...

...min dagliga styrketräning av höfterna nu innan det är dags för John Blund. Hur som helst när jag ligger där på golvet och pressar på så börjar jag fundera varför jag i hela friden håller på med det här. Svaret blev enkelt - för att jag kan, för att jag känner välbehag av det, för det stabiliserarar mitt löpsteg. Svårare än så behöver det inte vara :). Dagens stretch klarades av på stranden idag. Känns verkligen bra att vara igång med de här små men förmodligen väldigt effektiva övningarna. Blev även lite uppvärmningsstretch tidigt i morse innan jag gav mig ut på veckans långpanna som blev 16,4k. Sprang från Örby mot Årstaviken och runt den och sedan hem igen. Fick ihop 94min löpning och det var ett helt grymt schysst väder att sticka ut i. För att inte tala om hur bra frukosten smakade när jag kom hem :)! Men nu är denna dag fulländad både vad beträffar fysisk träning och trevliga badtur med familjen.

Ha en skön torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar