Sidor

onsdag 2 juli 2014

Min senaste kompis...

...är svart på utsidan och lite knöcklig och vit o slät på insidan. Hen är ganska tyst bortsett från att hen gnisslar lite mot trägolvet när vi myser.


Ja myser o myser...jag har skitont men hen säger ingenting. Efter Stockholm Marathon och helgens bravader med Vansbro Triathlon har jag fått hyggliga bekymmer med löparknä och nu gäller det att prova det mesta och jag tänkte, efter en del googlande, testa lite (eller ganska mycket för den delen) stretch vilket varit vääääldigt frånvarande hittills i mitt nya liv (snart 4 år). Har väl lutat mig mot något lyktstolpe och stretchat ut höften då och då men mer har det inte blivit. Men nu blir det andra bullar. Kanske inte i klass med döttrarna dock. Här visar yngsta förmågan hur man kan göra om man skapt på ett lite annat sätt än hur min kropp fungerar...


Ja, ja det gäller att utgå från sina egna förutsättningar. Hur som helst så ska det stretchas varje dag nu och eftersom jag efter Vansbro inte vågat/kunnat göra mer än att cykla till och från jobbet så har jag iaf försökt töja lite på mina ömma leder och muskler. I måndags var jag även och köpte hen (benämns även som foamroller) och den kan nog bli en bra kompis i kombination med stretchövningarna jag nu ger mig på. Jag bara ska bli kvitt det där förbenade löparknät!

Nu är det bara en dag kvar innan jag loggar ut från jobbet och tar 4 veckors semester. Första dagen på semestern blir en dag i flärdens tecken (#ironi). Malin och jag tar då och beger oss till Vansbro (igen...) för att ta tredje momentet i Halvklassikern som är halvsimmet för vår del. Med ca 13 grader i vattnet blir det nog allt annat än flärd under just själva simningen men oj så gott det kommer kännas efter genomförandet och jag behöver verkligen varje simträningstillfälle som dyker upp nu :)!

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar