Sidor

fredag 11 juli 2014

Var på Sophiahemmet...

...i förrgår för att göra hörseltest och få svar på den magnetröntgen jag gjorde av öronen förra veckan. Jätteskönt att få veta att allt såg bra ut på röntgen men trist att se hur jäkla dålig hörsel jag har. Verkar vara så att jag drabbats av ngt som kallas Sudden Deafness med påföljande tinnitus på höger öra. Har haft detta sedan i våras och det är riktigt besvärande att behöva fråga om när jag inte hör och ibland uppfattas som lite korkad och ointresserad när någon säger något och jag svarar typ goddag yxskaft. Hur som helst så trodde läkaren att tinnitusen skulle ge sig med tiden men att hörselnedsättningen skulle bestå. Återbesök i slutet av augusti för att se om det hänt något eller om vi ska kolla hörapparat :). Som jag sa till läkaren så är jag med på allt bara det blir bättre. Testar just nu en dunderkur med kortison och ser om det kan hjälpa ngt. Det jag märkt hittills av den efter tre dagskurer á 50mg är att min krånglande nacke snart är i nyskick :)! Alltid något att glädja sig åt :).

På väg från Sophiahemmet gick jag förbi löplabbet och såg stora skyltar med 50% på ALLT! Kunde ju inte bara gå förbi detta utan ramlade in och hittade mina nya vänner Mizuno Wave Sayonara.

Var verkligen dags att jag bytte dojor nu så jag hinner springa in dem innan Ironman 16:e augusti. Blev en runda på 7k direkt när jag kom hem och de känns hur sköna som helst. Helt klart en uppgradering från den förra modellen jag kört på länge nu och som de slutat tillverka.

Vilade igår och drog på mig dojorna i morse igen och körde 10k asfalt och det gick hur fint som helst. Börjar så smått läka ihop efter maran och Vansbro Triathlon :).

Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar