Sidor

söndag 13 april 2014

Åke sprang sin första...

...ultradistans i natt när han var pacer till en kompis som sprang TEC100. Inte nog med det för han hade cyklat 10 mil innan det :-0! Hatten av för en kille som har både talang och förmodligen ett pannben tjockt som en tegelsten. Själv har min helg varit ytterst modest på träningsfronten. Förra helgens intervaller på lördagen som följdes av distanspass 30k på söndagen slet rätt mycket på mitt vänstra lår och när jag stack iväg på förmiddagen idag för ett lättare 12k pass var jag nära att lägga ner efter ca 500m. Ja nu var det ju trots allt ett hyggligt väder så jag joggade vidare och försökte ignorera den trista känslan i lårmuskeln. Det släppte faktiskt och blev ganska behagligt när jag efter 4k var framme vid Älvsjöspåret men det var segt och trögt hela rundan. Långpasset förra helgen kändes faktiskt betydligt bättre än dagens runda som inte ens var hälften så lång. Men nu är det passerat och jag ser fram mot en ny vecka som förhoppningsvis kan bjuda på en del fysiska övningar :). Än en gång stort grattis till Ultra-Åke!

Ha en skön söndagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar