Sidor

söndag 15 juni 2014

Blev en hyggligt bra...

...träningssöndag idag. Gnuggade gruset ur ögonen och utfodrade familjen och sedan stack jag iväg till Älvsjöbadet för årets första utomhussimning. Ja det är verkligen dags för det med tanke på att det är Vansbro Triathlon om lite mindre än två veckor :-0! Kändes skapligt när jag klev i vattnet och det var inte särskilt trångt kl 10:00 bortsett från en entusiast som la längd efter längd bakom sig. Fick dock en smärre chock när jag körde huvudet under vattnet och upplevde en helt annan kyla än vad resten av kroppen kände som befann sig i våtdräkt. Körde lite fegsim med huvudet ovanför vattnet två längder men sen var det bara att gasa på. Gick över förväntan faktiskt och jag tuggade på ca en halvtimme innan jag tyckte första utesimmet för säsongen var klar. Otroligt skönt att känna att frisimmet är det naturliga simsättet nu och jag var riktigt nöjd efteråt även om bilden kanske säger annat...


På eftermiddagen var jag fortfarande rätt träningssugen så jag drog på mig löpargrejerna för att testa höften på Malins sjua. Har ju varit i ganska dåligt skick efter Sthlm Marathon och HalvVättern så det har känts lite sisådär och jag har faktiskt varit rätt bekymrad över hur det ska gå framöver. Var hos Chiropraktor-Yvonne i torsdags och hon undrade vad det var för krampande muskler jag hade i skinkorna...Hon var inte direkt försiktig i sin behandling och det var faktiskt en liten tår som rann i ögonvrån på mig när hon körde in en armbåge i sätesmuskulaturen. Blev sedan ordinerad ordentlig stretch framförallt innan löpning. Har testat två pass på vardera 7km i veckan som gått (innan Yvonnes brutala framfart över mitt säte) och det var sådär kan jag väl erkänna. Idag var det glädjande nog annan spänst i löpsteget och jag dristade mig att köra i dryga 5-tempo och det gick väldigt bra :). Visst var jag lite stel men inte alls med samma obehagskänsla som tidigare i veckan :). Fortsätter nu säsongen med att bara underhålla dem form jag lyckats uppbringa så här långt och något riktigt långpass blir det nog inte förrän Vansbro Triathlon 28:e juni.

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar