Sidor

onsdag 11 juni 2014

Inte en dag för sent...

...kom jag då äntligen ikväll ut på första löprundan sedan Sthlm Marathon. Tog fysiskt en del stryk av de 42km löpning förra lördagen och har faktiskt dragit mig lite för att sticka ut och springa. Det var något som hände i högra höften på maran som fick mig att ta det lite piano. Har en tid hos Naprapat-Yvonne i morgon så hon får göra en bedömning av vad det kan vara. Kändes iaf hyfsat på Malins sjua ikväll och jag lunkade på i ett 5:45-tempo men visst är jag stel och känner mig inte som en tonåring direkt. Den här helgens 15 milsrunda på cykel hjälpte väl också till med lite med att spä på stelheten lite. Knepigt nu när säsongen är igång och träningen mellan loppen blir lite sisådär. Hur som helst var det skönt att lufta benen lite och känna att det funkade :). Drygt två veckor kvar tills det är dags för halv Ironmandistans på Vansbro Triathlon och sen en vecka till innan jag och Malin ska köra tredje delen av Halvklassikern som för oss blir 1500m simning i Dalälven :).

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar