Sidor

söndag 22 juni 2014

För lite av det mesta...

...känns det som det blivit sedan februari ungefär. Ja jag menar då träning så klart...Trots att våren inte riktigt blivit som det var tänkt avseende träningsdos så är jag grymt sugen på att sticka upp till Vansbro nästa helg och köra järnet och slå min tid från förra året då jag körde mitt allra första triathlon :). Efter en simning som var katastrofal och en cykling som var halvdan så blev iaf löpningen förra året helt ok. Rumlade i mål på tiden 6h22min och nu ska jag kaxa upp mig rejält och har efter diverse beräkningar bestämt mig för att i år gå in under 6h. Borde kunna funka om väderförutsättningarna i år kommer vara liknande förra årets. I år ska jag simma på 45min, cykla på 185 min och halvmaran ska jag bara ta på 120 min. Att jag törs vara så kaxig beror på att jag trots allt har ett år till av träning i kroppen och en hel del mer erfarenhet om mig själv och hur jag funkar både tränings- och tävlingsmässigt. Så här en vecka innan loppet blir det inga längre pass utan bara hålla igång kroppen lite och försöka sova bra och äta ordentligt. Var ute på ett litet intervallpass på cykeln idag och även om det gick lite sisådär med flåset så känns det bra i sadeln :). Med löpning har jag legat väldigt lågt med distanspass efter Stockholm Marathon eftersom det slet ordentligt på mina höfter. Har faktiskt bara blivit pass på 7km och jag tror det varit ett bra val eftersom jag nu känner mig i princip återställd efter maran. Ingen större idé att gräma sig över att upplägget inte blivit som tänkt utan istället försöka anpassa mig efter de förutsättningar som nu råder :).

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar